mandag 19. mai 2014

Proteinlapper og eggeprat

For en deilig morgen! Våknet til knallvær, noe som gjør at humøret med en gang blir på topp. Jeg pleier nesten aldri å lage noe spesielt til frokost, det blir gjerne enkelt og greit med kornblanding og youghurt eller knekkebrød. Men i dag fristet det med noe litt annet. Så resultatet ble vanilje/kokos proteinlapper med litt økologisk lønnesirup :) Kjempegodt! Og det er gjort i en fei å slenge sammen.

Deilig frokost i solskinnet

Jeg brukte 2 hele egg, 1 eggehvite, 1 ts fiberhusk, 1 toppet ss kokosmel, 2 ss proteinpulver med vaniljesmak, 3-4 ss vann

Mikset enkelt og greit alt sammen i en bolle og stekte små lapper i smurt stekepanne. Jeg valgte å bruke et par spiseskjeer med økologisk lønnesirup på de, siden det har lav GI slik at blodsukkeret holder seg stabilt, men de er sikkert like gode med syltetøy og rømme, eller hva du enn måtte ønske. De hadde en veldig god vaniljearoma, men var ellers ganske nøytrale på smak, så her er det bare å eksperimentere med tilbehør :) Godt var det i hvert fall!

Jeg var også en tur ute hos hønene og hentet ferske egg - så ferske at de var varme!
Flinke tuppa!
Kjekt med høner! Vi blir kvitt matrester på en fornuftig måte og får egg tilbake. Som er mye bedre enn hva som finnes i butikken. Og ikke minst så vet vi at eggene vi spiser kommer fra lykkelige høner!

Jeg vet hvilket jeg har mest lyst på........
Egget til venstre er fra våre høner, og det til høyre er butikkjøpt, så kan du jo avgjøre selv hvilket du synes frister mest :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar